Nowy semestr (wiosna 2025) studenci IT rozpoczęli intensywnym kursem związanym z poznaniem nowych możliwościami pracy nad aplikacjami, głównie w obszarach przedmiotów: Algorytmy i złożoności oraz Programowanie aplikacji internetowych. Dla samych wykładowców z naszego uniwersytetu partnerskiego Burgas Free University ( https://www.bfu.bg/en ) w związku z wykładami dla studentów, tego typu wyjazdy Erasmus+ to także badanie wstępne i synergia z nowym systemem edukacyjnym, poznawanie metod nauczania i praktyki dydaktycznej. Mobilności w programie Erasmus+ to możliwość współpracy zagranicznej na poziomie udostępnianie programów nauczania, programów i zasobów cyfrowych, w tym przypadku istotnych dla szkolenia specjalistów komputerowych. Zaprezentowane w trakcie wykładów oraz ćwiczeń praktycznych przykłady zwiększały kompetencje cyfrowe i umiejętności samodzielnego kształcenia studentów w przyszłości. Zaprezentowane metody pozwoliły studentom przyswoić niemal dowolny materiał edukacyjny w łatwiejszy sposób. Ćwiczenia te usprawniały komunikację, pewność siebie i adaptowalność do stale zmieniającego się nowoczesnego środowiska informacyjnego. Były to także zajęcia angażujące studentów w uczenie się poprzez zadania i quizy oraz wykorzystanie zasobów online, które ułatwiają proces uczenia się i czynią go bardziej atrakcyjnym i nowoczesnym. W kwestiach etyki pracy IT, zajęcia poprawiały jakości nauczania poprzez korzystanie z aplikacji edukacyjnych w celu zachęcania studentów do rozwijania zainteresowań, kreatywności, wyobraźni i krytycznego myślenia. W pewnym aspekcie szkolenie to było wprowadzeniem pojęcia bezpieczeństwa online. Dla społeczności akademickiej program Erasmus+ daje zawsze możliwość współfinansowania międzynarodowej wymiana wiedzy, zasobów elektronicznych i program nauczania. Zaprezentowane w trakcie zajęć aplikacje mobilne, mogą być używane do celów dydaktycznych w przyszłości. W szczególności zajęcia rozwijały umiejętności programowania z konkurencyjnym programowaniem, wprowadzenie do programowania konkurencyjnego: przegląd metod, znaczeń i korzyści, techniki analizy i rozwiązywania problemów; projektowanie algorytmów, debugowanie oraz optymalizacja. Można przyznać więc, że zajęcia te, usprawniły naszym studentom zagranicznym umiejętności rozwiązywania problemów; nabrali biegłość w algorytmach i strukturach danych; rozwinęli znajomość konkurencyjnych platformy programowania, uzyskując lepsza wydajność kodowania; a przez to zwiększone zaufanie i kompetencje własne.
Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do współpracy międzynarodowej w programu Erasmus+ w celu rozwijania własnych zainteresowań i pasji naukowych.