Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, specjalność naukowa zarządzanie oświatą; obszar zainteresowań – szkolnictwo zawodowe, jakość w edukacji, proces zmian, badania ewaluacyjne w oświacie. W latach 2010 – 2012 udział w pracach nad opracowywaniem zmian systemu sprawowania nadzoru pedagogicznego w ramach Projektu „Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap II” w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.1.
Autorka kilkudziesięciu artykułów z zakresu wdrażania reformy systemu edukacji, reformy programowej, sprawowania nadzoru pedagogicznego, wychowania estetycznego, kształcenia zawodowego oraz materiałów metodycznych. Uczestniczka projektów EFS. Rzeczoznawca do spraw podręczników historii oraz wiedzy o społeczeństwie (zakres dydaktyczny). Ekspert z listy MEN w komisjach dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy.
Współredakcje naukowe: Kształcenie i wychowanie dla pracy i rozwoju, Autokreacja innowacyjna w procesie wychowawczym, Alternatywne metody wspierające proces kształtowania u ucznia postaw koniecznych do rynku pracy.