Magister filologii angielskiej, absolwentka Uniwersytetu Opolskiego, a także licznych studiów podyplomowych z zakresu psychologii społecznej, marketingu, dyplomacji ekonomicznej oraz komunikacji. Specjalizuje się w komunikacji międzykulturowej, psychologii biznesu i społecznej, a także komunikacji płci w środowisku pracy. Obecnie przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą zagadnieniom komunikacji płci i zarządzania zrównoważonego pod względem płci.
Wieloletnia wykładowczyni akademicka – prowadziła zajęcia m.in. na Uniwersytecie Opolskim oraz obecnie w Menedżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie. Autorka publikacji naukowych oraz popularnonaukowych, a także tłumaczka i redaktorka naukowa publikacji wydawanych przez Routledge London.
Od 2017 roku prowadzi szkolenia i warsztaty dla biznesu w Polsce i za granicą (m.in. w Holandii, Wielkiej Brytanii i USA). Ekspertka w zakresie komunikacji interpersonalnej, negocjacji, przywództwa i psychologii wpływu.