EnglishPolishRussianUkrainian

Rekrutacja 2025 / 2026

Administracja

Jeżeli interesujesz się:

  • administracją rządową i samorządową
  • organizacją i zarządzaniem w administracji publicznej
  • organizacją i ustrojem samorządu terytorialnego
  • zasadami funkcjonowania polskiego systemu organów administracji
  • administracyjnym funkcjonowaniem organizacji międzynarodowych i instytucji Unii Europejskiej
  • legislacją administracyjną
  • technikami negocjacji i mediacji w administracji

Opis kierunku

Studia na kierunku Administracja w Warszawie przygotowują do pracy w organach władzy publicznej i zapewniają solidne podstawy merytoryczne. Plan studiów zakłada kształcenie z zakresu prawa i administracji, kładąc nacisk na naukę przedmiotów prawniczych, o których wiedza jest niezbędna podczas pracy w administracji. Obserwowana integracja grup studentów pozwala na sprawne, wyjątkowo ciekawe, zawsze skuteczne i optymalne merytorycznie prowadzenie zajęć. Absolwenci administracji są przygotowani do pracy w różnych sektorach, w tym w administracji publicznej, przedsiębiorstwach i instytucjach europejskich, co czyni ich atrakcyjnymi kandydatami na rynku pracy.

Wykaz przedmiotów

  1. Podstawy prawoznawstwa
  2. Historia administracji 
  3. Nauka o administracji 
  4. Konstytucyjny system organów państwa 
  5. Prawo administracyjne 
  6. Postępowanie administracyjne 
  7. Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej
  8. Publiczne prawo gospodarcze
  1. Prawo cywilne z umowami w administracji
  2. Prawo pracy i prawo urzędnicze
  3. Finanse publiczne i prawo finansowe
  4. Ustrój samorządu terytorialnego
  5. Prawo karne i prawo wykroczeń
  6. Instytucje i źródła prawa Unii Europejskiej
  7. Statystyka z demografią
  8. Prawo legislacyjne
  9. Postępowanie egzekucyjne w administracji
  10. Logika prawnicza
  11. Prawo i organizacja ochrony środowiska
  12. Prawo międzynarodowe
  13. Etyka prawnicza
  14. Zamówienia publiczne
  15. Filozofia prawa
  16. Bezpieczeństwo publiczne
  1. Technologia informacyjna
  2. Psychologia
  3. Ochrona własności intelektualnej
  4. Język obcy
  5. Szkolenie ogólnoakademickie: Szkolenie BHP
  6. Szkolenie ogólnoakademickie: Szkolenie biblioteczne
  7. Studenckie Praktyki Zawodowe
  8. Przedmioty do wyboru 1: Polskie i unijne prawo konkurencji / Zasady i przebieg postępowania administracyjnego
  9. Przedmiot do wyboru 2: Prawne formy działania administracji / Samorządy gospodarcze
  10. Przedmiot do wyboru 3: Kryminalistyka / Organizacja sądów
  11. Przedmiot do wyboru 4: Podstawy prawa handlowego / Wiktymologia
  12. Przedmiot do wyboru 5: Kryminologia / Negocjacje gospodarcze
  13. Przedmiot do wyboru 6: Administracja w systemie bezpieczeństwa / Administracja publiczna i jej funkcje
  14. Przedmiot do wyboru 7: Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym / Szczególne odmiany procesu w świetle uregulowań kodeksowych
  15. Przedmiot do wyboru 8: Zarządzanie kryzysowe / Kontrola państwowa
  16. Wychowanie fizyczne – przedmiot realizowany na studiach stacjonarnych
  1. Przedmioty specjalnościowe
  2. Seminarium dyplomowe
  1. Instytucje bezpieczeństwa wewnętrznego
  2. Strategie bezpieczeństwa
  3. Psychologia bezpieczeństwa
  4. Krajowy system ratowniczo – gaśniczy w systemie bezpieczeństwa
  5. Zwalczanie przestępczości i terroryzmu
  6. Zarządzanie kryzysowe w systemie bezpieczeństwa państwa
  1. Podstawy prawne ochrony danych osobowych
  2. Przetwarzanie danych osobowych
  3. Administracyjna ochrona danych osobowych
  4. Sądowa ochrona danych osobowych
  5. Regulacje dotyczące baz danych w administracji publicznej
  6. Obieg dokumentów w administracji
  1. Struktura i funkcjonowanie ministerstw
  2. Założenia i funkcje korpusu służby cywilnej
  3. Systemy informatyczne w administracji
  4. Dyscyplina finansów publicznych
  5. Podstawowe instytucje budżetowe
  6. Samorządy zawodowe
  1. Stan prawny ochrony pracy i nadzoru w Polsce i w Unii Europejskiej
  2. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy
  3. Nowoczesne rozwiązania organizacyjno – techniczne w zakresie BHP
  4. Zagrożenia zawodowe oraz ergonomia i fizjologia pracy
  5. Wybrane zagadnienia psychologii pracy oraz szkolenia BHP
  6. Zapobieganie wypadkom przy pracy – ratownictwo i system pierwszej pomocy w firmie
  1. Gospodarka komunalna
  2. Środki ochrony prawnej w zamówieniach publicznych
  3. Dokumentacja udzielania zamówień publicznych
  4. Umowy w sektorze publicznym
  5. Tryby udzielania zamówień publicznych
  6. Specyfikacje istotnych warunków zamówień publicznych
  1. Polskie i unijne prawo pracy
  2. Problematyka źródeł prawa pracy
  3. Państwowa Inspekcja Pracy
  4. Ochrona danych osobowych
  5. Ubezpieczenia społeczne
  6. Ochrona prawa pracy
  1. Zasady ustroju politycznego państwa
  2. Postępowanie sądowo-administracyjne
  3. Fundusze strukturalne i systemy finansowania projektów Unii Europejskiej
  4. Historia myśli ustrojowo-administracyjnej i socjologiczno-ekonomicznej
  1. Prawo Unii Europejskiej
  2. Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji
  3. Postępowanie cywilne
  4. Postępowanie karne
  5. Prawo ubezpieczeń społecznych
  6. Prawo upadłościowe i naprawcze w administracji
  7. Publiczne prawo konkurencji
  8. Prawo karne skarbowe
  9. Zadania administracji publicznej w zakresie ochrony środowiska
  10. Prawo wyznaniowe
  1. Szkolenie ogólnoakademickie: Szkolenie BHP
  2. Język obcy: angielski, niemiecki, rosyjski
  3. Studenckie praktyki zawodowe
  4. Przedmioty do wyboru 1: Komunikowanie w sytuacjach kryzysowych / Ochrona konkurencji i konsumentów
  5. Przedmioty do wyboru 2: Procedury legislacyjne w administracji publicznej / Zarządzanie kryzysowe w systemie bezpieczeństwa Państwa
  6. Przedmioty do wyboru 3: Prawne aspekty dochodzenia roszczeń / Umowy w obrocie gospodarczym i prawie własności intelektualnej
  7. Przedmioty do wyboru 4: Kontrola podatkowa / Prawa i obowiązki stron kontraktów
  8. Przedmioty do wyboru 5: Odpowiedzialność odszkodowawcza za wykonywanie władzy publicznej / Instytucje wymiaru sprawiedliwości
  1. Przedmioty specjalnościowe
  2. Seminarium dyplomowe
  1. System organów bezpieczeństwa i porządku publicznego
  2. Rola i zadania administracji publicznej w zakresie bezpieczeństwa państwa
  3. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu RP
  4. Zadania administracji publicznej w sytuacjach nadzwyczajnych wydarzeń w kraju
  5. Bezpieczeństwo państwa
  1. Struktura administracji publicznej
  2. Formy działania administracji publicznej
  3. Kompetencje i zadania organów administracji publicznej
  4. Decentralizacja
  5. System finansowania administracji publicznej
  1. Podstawowe obowiązki i uprawnienia pracodawców i pracowników w zakresie BHP
  2. Ochrona zdrowia pracowników
  3. Podstawy współczesnej ergonomii w procesach pracy
  4. Wypadki – analiza, identyfikacja, świadczenia
  5. Ratownictwo, system pierwszej pomocy oraz ochrona przeciwpożarowa w firmie
  1. Kontrola udzielania zamówień publicznych
  2. Partnerstwo publiczno – prywatne
  3. Procedura wyboru najkorzystniejszej oferty
  4. Bezpieczeństwo w zamówieniach publicznych
  5. Fundusze w administracji publicznej
  1. Dokumentacja kadrowa
  2. Choroby zawodowe i wypadki przy pracy
  3. Odpowiedzialność stron stosunku pracy na gruncie prawa pracy i prawa cywilnego
  4. Odpowiedzialność karna pracodawców i pracowników
  5. Rozwiązywanie sporów zbiorowych i związki zawodowe
  1. Uwarunkowania prawne ochrony informacji niejawnych
  2. Ochrona informacji niejawnych
  3. Ochrona bazy (zbiorów) danych osobowych
  4. System informatyczne w administracji
  5. Przetwarzanie danych osobowych

Perspektywy zawodowe

Sprawowanie funkcji administracyjnych w organach administracji publicznej i gospodarczej

Praca w firmach doradczych działających na rzecz administracji rządowej i samorządowej

Praca w pragmatyce urzędniczej w administracji publicznej (rządowej i samorządowej)

Praca w organizacjach międzynarodowych i instytucjach Unii Europejskiej

Kontynuowanie nauki na kierunku prawo, ekonomia, stosunki międzynarodowe, historia, politologia

Praca w małej i średniej przedsiębiorczości

Praca jako specjalista ds. technologii informacyjnych w administracji

Praca w NGO

Specjalności

Celem kształcenia na tej specjalności jest przygotowanie kadry dla szeroko rozumianej sfery administracji publicznej, w tym wyposażenie absolwentów w bogatą wiedzę z zakresu funkcjonowania administracji państwowej oraz umiejętności stosowania prawa. Program nauczania został tak opracowany, by skoncentrować naukę na obszarze podstaw i zależności funkcjonowania aparatu administracji publicznej i jednoczesnym wskazaniu granic związania prawem oraz światowych tendencji ewolucji aparatu państwowego w ujęciu historycznym i współczesnym.

Absolwent tej specjalności legitymuje się bogata wiedzą teoretyczną w przedmiocie istnienia i funkcjonowania modeli aparatu administracji publicznej mając jednocześnie szerokie umiejętności stosowania prawa w tym obszarze.

Specjalność Bezpieczeństwo pracy (BHP) przeznaczona jest dla osób, które chcą uczestniczyć w kształtowaniu i administrowaniu warunkami pracy gwarantującymi bezpieczeństwo osób ją wykonujących.

Absolwenci tego kierunku, posiadają specjalistyczną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy nie tylko w zakresie obowiązujących standardów, lecz również szerokiego spektrum prawnych uwarunkowań bezpieczeństwa pracy w Polsce i Unii Europejskiej. Ukończenie tej specjalności daje umiejętności kontroli systemów bezpieczeństwa pracy, wdrażania nowych rozwiązań oraz kierowania zespołami w sytuacjach zagrożenia.

Specjalność zamówienia publiczne powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów biegle poruszających się w tej tak szybko ewoluującej materii. Studia na tym kierunku przygotowują nie tylko do prowadzenia procedury zamówień publicznych z ramienia podmiotów sfery administracji państwowej, ale dają też możliwość edukacji dla pracowników podmiotów sektora prywatnego biorących udział w tej procedurze zarówno w kraju jak i za granicą

Specjalność ta, z uwagi na swoją aktualność i ogromne zainteresowanie studentów MANS przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą rozwinąć swoją wiedzę w zakresie prawa pracy, spraw kadrowych oraz polityki zatrudnienia na polskim rynku pracy oraz w państwach Unii Europejskiej. Zajęcia prowadzone są przez specjalistów z zakresu prawa, w tym praktyków (radców prawnych, adwokatów).

Specjalność ta koncentruje się na funkcjonowaniu administracji ze szczególnym uwzględnieniem regulacji dotyczących bezpieczeństwa i porządku publicznego jak również bezpieczeństwa informacji. W ramach programu zajęć student nabywa wiedzę dotyczącą procedur bezpieczeństwa w administracji.

Specjalność przydatna we wszystkich dziedzinach życia społecznego. Wiedza nabyta w ramach tej specjalności może być wykorzystywana w administracji publicznej, w wielu strukturach ochrony bezpieczeństwa wewnętrznego a także w sektorach gospodarki rynkowej. Ochrona danych osobowych nabiera dużego znaczenia, szczególnie w dobie rozwijającej się bardzo szybko informatyzacji życia publicznego i prywatnego.

Rodzaj studiów

Studia I stopnia

Czas trwania: 6 semestrów
Tryb: stacjonarny, niestacjonarny
Uzyskany tytuł: licencjat

Studia II stopnia

Czas trwania: 4 semestry
Tryb: stacjonarny, niestacjonarny
Uzyskany tytuł: magister

Czesne

I stopień (Semestr I-II)

Opłata

Studia stacjonarne

Studia niestacjonarne

Semestralna

3200 zł

2800 zł

Miesięczna (5 rat w semestrze)

670 zł

590 zł

II stopień (Semestr I-II)

Opłata

Studia stacjonarne

Studia niestacjonarne

Semestralna

3200 zł

2800 zł

Miesięczna (5 rat w semestrze)

670 zł

590 zł

Czesne Administracja Cudzoziemcy

I stopień (Semestr I-II)

Opłata

Studia stacjonarne

Studia niestacjonarne

Semestralna

800 €

700 €

II stopień (Semestr I-II)

Opłata

Studia stacjonarne

Studia niestacjonarne

Semestralna

800 €

700 €

Rekrutacja w 3 krokach

Informacja dla kandydatów ubiegających się o przyjęcie do Menedżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie

Rekrutacja jest dwuetapowa:

1. Rekrutacja online

W systemie IRK kandydat musi założyć konto. Zalogować się na swoje konto i wypełnić wszystkie wymagane zakładki aż do zakładki wydruki. Wydrukować podanie o przyjęcie (kwestionariusz osobowy), formularz uzupełniający dane osobowe, formularz RODO oraz formularz wyboru programu promocji i oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem promocji (jeśli jest promocja, która interesuje kandydata). Podpisać wszystkie dokumenty w wymaganych miejscach.

 

2. Dostarczenie dokumentów

– wyniki rekrutacji kandydaci poznają po zakończeniu rekrutacji 

Wszystkie wydrukowane i podpisane dokumenty oraz oryginały wszystkich wymaganych dokumentów (świadectw, dyplomów, zdjęcie itp.) wraz z kopiami należy dostarczyć osobiście do działu rekrutacji po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się na konkretny dzień i godzinę.

Przyjmujemy tylko komplet dokumentów.

Dział rekrutacji po otrzymaniu kompletu dokumentów i weryfikacji ich, zmieni w systemie IRK status z KANDYDATA na ZAKWALIFIKOWANY

Informacja dotycząca terminów rozmów kwalifikacyjnych zostanie wysłana na konta w systemie rekrutacyjnym IRK oraz na adresy mailowe podane podczas rekrutacji online.

Kandydatom ze statusem „przyjęty” na konto w systemie rekrutacyjnym IRK oraz na adres mailowy podany podczas rekrutacji online, wpłyną informacje dotyczące terminu rozpoczęcia zajęć oraz numer grupy do jakiej student przynależy.

OSOBY DOKONUJĄCE WPŁAT PROSZONE SĄ O WPISYWANIE *NAZWISKA I IMIENIA* KANDYDATA NA STUDIA W PRZELEWACH CELEM UNIKNIĘCIA POMYŁEK I USPRAWNIENIA SYSTEMU KSIĘGOWANIA

Wymagane dokumenty
dla obywateli polskich

  • Podanie o przyjęcie (wydrukowane z systemu rejestracji internetowej IRK)
  • oryginał, odpis lub duplikat świadectwa dojrzałości wraz z kserokopią (dotyczy kandydatów na studia I stopnia i studia jednolite magisterskie)
  • świadectwo ukończenia szkoły średniej wraz z kserokopią (w przypadku kandydatów posiadających nową maturę. Dotyczy kandydatów na studia I stopnia i studia jednolite magisterskie)
  • dyplom ukończenia studiów wyższych wraz z kserokopią (dotyczy kandydatów na studia II stopnia)
  • dowód osobisty do wglądu
  • 1 aktualne zdjęcie, takie jak zostało wgrane do systemu IRK (format 35x45mm – jak do dowodu osobistego)
  • potwierdzenie wniesienia opłaty wpisowej na konto Uczelni (patrz promocje)


Przed złożeniem dokumentów w Dziale Rekrutacji należy wnieść opłatę wpisową na konto uczelni MANS w Warszawie. Numer konta generuje się w systemie IRK.

Formularz rejestracyjny

KLAUZULA INFORMACYJNA

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych (MANS) w Warszawie (03-775), ul. Kawęczyńska 36. Pani/Pana dane osobowe w postaci adresu e-mail będą wykorzystywane na potrzeby realizacji quizu pn. „Dopasuj studia do siebie” oraz celów reklamowych i marketingowych, na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
 
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższego celu.
 
Dane mogą być przekazywane upoważnionym pracownikom odpowiednich jednostek organizacyjnych MANS.
 
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, możliwość uzyskania ich kopii, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu oraz przenoszenia danych. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie, składając pisemne oświadczenie do Administratora.
 
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
 
Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu oraz przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani profilowane​.