Michalak-Dawidziuk J. (2021). Motives for choosing initial teacher education by students in Poland and Portugal ‒ theoretical and empirical background, Szkoła-Zawód-Praca nr 21, ss. 123-139, ISSN 2082-6087 https://szkola-zawod-praca.ukw.edu.pl/index.php/szp/issue/view/18
Michalak-Dawidziuk J. (2021). Selected aspects of teacher’s profession in Poland, Studia Edukacyjne nr 60, ss. 135-160, ISSN 1233-6688 http://cse.amu.edu.pl/numery/
Michalak-Dawidziuk J. (2018). Stres w pracy nauczyciela a jego dialogiczne relacje z uczniem [w:] U. Jeruszka, J. Łaszczyk, B. Marcinkowska, F. Szlosek (red. nauk), Edukacja. Praca. Profesorowi Stefanowi Kwiatkowskiemu w 70-lecie urodzin, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, s. 523 – 543, ISBN 978-83-66030-00-0
Michalak-Dawidziuk J. (2018). Awans zawodowy nauczycieli jako proces dynamicznych zmian – współczesna praktyka i perspektywa przyszłości, [w:] J. Madalińska-Michalak, Norbert G. Pikuła (red.), Edukacyjne konteksty współczesności z myślą o przyszłości, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 617 – 634, ISBN 978-83-8095-418-2
Michalak-Dawidziuk J. (2018). Aspiracje zawodowe nauczycieli w procesie ich rozwoju zawodowego, [w:] F. Szlosek, R. Gerlach (red.) W świecie nauki, pracy i edukacji. 90-lecie urodzin Profesora Zygmunta Wiatrowskiego, Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, ss. 367 – 384, ISBN 978-8366010-05-5
Michalak-Dawidziuk J. (2017). The Role of the Media in the Process of Shaping the Skills and Attitudes of Lower Secondary Schools Students, Society. Education, No. 1 (11) 2017, p. 289 – 307, ISSN 2300-0422 https://pressto.amu.edu.pl/index.php/kse/article/view/18303/18118
Tryb ten umożliwia osobom cierpiącym na epilepsję bezpieczne korzystanie z serwisu poprzez wyeliminowanie ryzyka napadów padaczkowych wynikających z migających lub mrugających animacji oraz ryzykownych kombinacji kolorystycznych.
Tryb dla niedowidzących
Poprawia wygląd strony internetowej
Ten tryb dostosowuje stronę internetową do wygody użytkowników z wadami wzroku, takimi jak pogarszający się wzrok, widzenie tunelowe, zaćma, jaskra i inne.
Tryb niepełnosprawności poznawczej
Pomaga skupić się na określonej treści
Ten tryb zapewnia różne opcje wspomagające, aby pomóc użytkownikom z zaburzeniami poznawczymi, takimi jak dysleksja, autyzm, CVA i inne, w łatwiejszym skupieniu się na podstawowych elementach witryny.
Tryb przyjazny ADHD
Zmniejsza rozproszenie uwagi i poprawia koncentrację
Ten tryb pomaga użytkownikom z ADHD i zaburzeniami neurorozwojowymi w łatwiejszym czytaniu, przeglądaniu i skupianiu się na głównych elementach witryny, przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu czynników rozpraszających.
Tryb ślepoty
Umożliwia korzystanie z witryny za pomocą czytnika ekranu
Ten tryb konfiguruje stronę internetową tak, aby była kompatybilna z czytnikami ekranu, takimi jak JAWS, NVDA, VoiceOver i TalkBack. Czytnik ekranu to oprogramowanie dla niewidomych użytkowników, które jest instalowane na komputerze i smartfonie, a strony internetowe muszą być z nim kompatybilne.