EnglishPolishRussianUkrainian

dr Aleksandra Jędryszek – Dziekan Wydziału Nauk Społecznych

dr Aleksandra Jędryszek, prof. MANS – psycholog, pedagog, adiunkt w Katedrze Psychologii Menedżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie oraz w Polish Academy of Social Sciences and Humanities w Londynie. Uzyskała doktorat z psychologii na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Doświadczenie zawodowe zdobywała zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii, łącząc praktykę psychologiczną z działalnością akademicką.

Specjalizuje się w psychologii stresu, wypaleniu zawodowym, problematyce agresji i lęku, a także w zagadnieniach związanych z edukacją polonijną i międzykulturową. Posiada kilkunastoletni staż pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie, osadzonymi w zakładach karnych oraz z osobami potrzebującymi wsparcia psychologicznego. Zajmuje się również diagnozą psychologiczną.

Jest autorką i redaktorką licznych publikacji naukowych, w tym monografii oraz artykułów w czasopismach krajowych i zagranicznych.

Aktywnie uczestniczy w życiu naukowym – jako prelegentka, członkini rad naukowych i organizatorka konferencji międzynarodowych i ogólnopolskich. Prowadzi seminaria magisterskie i doktoranckie, wypromowała kilkaset prac dyplomowych z zakresu psychologii i pedagogiki.

Od lat współpracuje z organizacjami edukacyjnymi i kulturalnymi w Polsce i za granicą, wspierając rozwój nauczycieli polonijnych w Europie, USA i Australii. Za swoją działalność dydaktyczną i naukową została uhonorowana m.in. Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz nagrodami rektorskimi.

Wybrane publikacje

  • Wojtowicz, E., Jędryszek, A. (2025). Autonomy-supportive teaching – applications of self determination theory in the classroom. Studia z Teorii Wychowania, 4(49), 85-97.
  • Styk, W., Wojtowicz, E., Glibowski, P., Iłowiecka, K., Jędryszek-Geisler, A., Zmorzyński, Sz. (2024). Body image is associated with persistence. A study of the role of weight-related stigma. Frontiers in Psychiatry, 15, 1-14.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2024). Dzieci reemigrantów w polskiej szkole. W: M. Sitek, A. Banaszak (red.). Troska o wychowanka jako istota procesu pedagogicznego. Zaspokajanie wszechstronnych potrzeb wychowanka (s. 151-173).
  • Jędryszek-Geisler, A. (2023). Specyfika pracy psychologa w polskich szkołach sobotnich. W: A. Kleszczewska-Albińska (red.). Różnorodne wyzwania w pracy psychloga. Szanse i zagrożenia (s. 99-120).
  • Jędryszek-Geisler, A. (2023). Lęk, agresja i osobowość a przynależność do podkultury więziennej na przykładzie osadzonych z województwa podlaskiego i pomorskiego. The Prison Systems Review (s. 215-237).
  • Jędryszek-Geisler, A. (2023). Nauka zdalna związana z pandemią COVID-19 a bezradność intelektualna uczniów. W: M. Nowak, S. Chrobak, A. Lukasek Kształcenie i wychowanie – postpandemiczna transformacja (s. 26-38). Józefów: Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2022). Wypalenie zawodowe nauczycieli, bezradność intelektualna uczniów w sytuacji nauki zdalnej. W: E. Żuchowska-Kotlarz, A. Tokarski (red.). Wirtualna rzeczywistość w perspektywie nauk społecznych – pedagogiki, psychologii i zarządzania. Tom 1 (s. 100-114).
  • Jędryszek-Geisler, A. (2022), red. Kompendium nauczyciela psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2022). Psychologiczne i osobowościowe czynniki ryzyka w pracy nauczyciela. W: A. Jędryszek-Geisler (red.). Kompendium nauczyciela psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy (s. 69-88 ). Londyn: Wydawnictwo PASSH.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2022). Pozytywna dyscyplina w klasie. W: A. Jędryszek-Geisler (red.). Kompendium nauczyciela psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy (s. 107-130 ). Londyn: Wydawnictwo PASSH.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2022). Wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w praktyce szkolnej. W: A. Jędryszek-Geisler (red.). Kompendium nauczyciela psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy (s. 149-165 ). Londyn: Wydawnictwo PASSH.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2022). Uczeń jako ofiara przemocy seksualnej. W: A. Jędryszek-Geisler (red.). Kompendium nauczyciela psychologiczne i pedagogiczne aspekty pracy (s. 223-250). Londyn: Wydawnictwo PASSH.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2021). Nauka on-line a wypalenie zawodowe nauczycieli i bezradność intelektualna uczniów. W: Z. Sirojć (red.). Problemy współczesnej pedagogiki (s.185-210). Warszawa: ASPRA-JR.
  • Jędryszek-Geisler A. (2021). Korelaty wypalenia zawodowego u nauczycieli w Polsce i Anglii, Warszawa: Oficyna Wydawnicza ASPRA, ISBN 978-83-8209-127-4
  • Jędryszek-Geisler, A. (2021). Wykorzystanie teorii inteligencji wielorakich w praktyce szkolnej. Londyn: Wydawnictwo PASSH.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2021). Sprawozdanie z międzynarodowej konferencji naukowej „II Międzynarodowy Dzień Edukacji Polonijnej”. Archive of Social Sciences and Humanities, 1, 97-109.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2020). Straty i zyski zasobów osobistych a wypalenie zawodowe u pracowników Służby Więziennej. The Prison Systems Review, 107, s. 175-218
  • Jędryszek-Geisler, A., Jurczyk, M. (2019). Orzecznictwo kary śmierci jako element polityki karnej w wybranych państwach świata na przełomie XIX i XX wieku. Zeszyty Naukowe PUNO, 7, 65-88.
  • Jędryszek-Geisler, A., Izdebski, P. (2019). Straty i zyski zasobów osobistych a wypalenie zawodowe na przykładzie badań nauczycieli. Edukacja, 1(148), 20-39.
  • Jędryszek-Geisler, A., Izdebski, P. (2018). Osobowość nauczyciela a wypalenie zawodowe. Edukacja, 1(144), 106–117.
  • Jędryszek-Geisler, A., Jurczyk, M. (2017). Poziom lęku i agresji u osób pierwszy raz odbywających karę pozbawienia wolności oraz recydywistów penitencjarnych. Przegląd Więziennictwa Polskiego, 95(2), 62-77.
  • Jędryszek, A., Jurczyk, M. (2016). Wypalenie zawodowe wśród nauczycieli w Polsce i Anglii. Człowiek-Teraźniejszość-Edukacja, 2(74), 109-121.
  • Jędryszek-Geisler, A. (2015). Biologiczne uwarunkowania agresji. Wychowawca, 2(265), 22-27
  • Jędryszek-Geisler, A. (2014). Lęk osób zagrożonych wykluczeniem społecznym a ich aktywizacja zawodowa. Praca Socjalna, 1, 61-69.
  • Jędryszek-Geisler, A., Jurczyk, M. (2014). Wypalenie zawodowe wśród pracowników pomocy społecznej w Polsce i Wielkiej Brytanii. Praca Socjalna, 2, 78-84.
  • Jędryszek-Geisler, A., Jurczyk, M. (2014). Poziom lęku osób bezrobotnych w Polsce i Wielkiej Brytanii. Praca Socjalna, 5, 69-75

Dyżury

Kontakt

Formularz rejestracyjny

KLAUZULA INFORMACYJNA

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych (MANS) w Warszawie (03-775), ul. Kawęczyńska 36. Pani/Pana dane osobowe w postaci adresu e-mail będą wykorzystywane na potrzeby realizacji quizu pn. „Dopasuj studia do siebie” oraz celów reklamowych i marketingowych, na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
 
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższego celu.
 
Dane mogą być przekazywane upoważnionym pracownikom odpowiednich jednostek organizacyjnych MANS.
 
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, możliwość uzyskania ich kopii, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu oraz przenoszenia danych. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie, składając pisemne oświadczenie do Administratora.
 
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
 
Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu oraz przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany ani profilowane​.