+48 22 59 00 730

dr Marta Ruzik

Doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, psycholog, pedagog, psychoterapeutka.  

Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego (ze specjalnością Psychoterapia i Psychologia kliniczna dziecka), gdzie uzyskała stopień naukowy doktora nauk społecznych w zakresie psychologii. Ukończyła także studia magisterskie na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego (ze specjalnością animacja społeczno – kulturalna). Dyplom psychoterapeuty uzyskała w ramach czteroletniego szkolenia psychoterapeutycznego w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.

Większość jej doświadczeń zawodowych wiąże się z pracą psychoterapeutyczną z dziećmi i  młodzieżą oraz z ich rodzicami. Pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania oraz z ich rodzinami m.in. w ramach Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży. Bliska jest jej problematyka dziecka przewlekle chorego oraz doświadczającego trudności w relacjach z innymi. Posiada doświadczenie w pracy w interwencji kryzysowej oraz w pracy z ofiarami przemocy. Pracowała także w różnych placówkach oświatowych oraz organizacjach pozarządowych. Brała udział w licznych konferencjach, projektach badawczych i naukowych.

Wybrane publikacje

Ruzik, M. (2020) Obraz ciała a przebieg procesu separacji – indywiduacji u młodzieży. W: Schier, K. (red.) Samotne ciało. Doświadczenie cielesności przez dzieci i ich rodziców. Warszawa: Wydawnictwo Scholar, 57 – 74.

Schier K., Wąs M. (2011) Diagnoza funkcjonowania psychicznego dzieci przy użyciu metod projekcyjnych. W: Święcicka, M. (red.) Metody diagnozy w psychologii klinicznej dziecka. Wydawnictwo Paradygmat, Psychologia Kliniczna Dziecka i Rodziny 08, 79 – 97.

Wąs, M., Schier, K. (2010) Body image in children with diabetes and children with bronchial asthma; Journal of Psychosomatic Research (28th European Conference Psychosomatic Research) 68, 676 – 677

Wąs, M. (2009). Obraz ciała u dzieci i młodzieży a postępy procesu separacji – indywiduacji.  W: Schier, K. (red.) Zapisane w ciele: związek ciało – psychika u dzieci i rodziców. Zeszyty Sekcji Psychologii Klinicznej Dziecka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, 7, 19 – 35.

Wąs, M., Schier, K. (2007). Obraz ciała u dzieci – perspektywa rozwojowa. Nowiny Psychologiczne, 1, 5 – 20.

Dyżury

Kontakt