szkolnictwo zawodowe, jakość i procesy zmian w edukacji, badania ewaluacyjne w oświacie
Działalność
Rzeczoznawca do spraw podręczników historii oraz wiedzy o społeczeństwie (zakres dydaktyczny)
Ekspert z ramienia Ministerstwa Edukacji i Nauki w komisjach dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy
Członek zespołu zajmującego się opracowaniem zmian systemu sprawowania kontroli nad opieką pedagogiczną w ramach projektów operacyjnych funduszy europejskich (2010-2012)
Kust I., (2020). Vocational Education and Training in the Light of the Reforms of Polish Education System in the Years 1999–2017, Educational Studies Reviev, vol. 1, No 30 p. 211 – 230, ISSN 1895 – 4308, https://apcz.umk.pl/PBE/article/view/PBE.2020.012/26005
Kust I. (2020). Misja nauczyciela szkoły zawodowej [w:] Pedagogika i edukacja wobec kryzysu zaufania, wspólnotowości i autonomii (red.) J. Madalińska – Michalak, A. Wiłkomirska, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, s.287 – 307; [ss.492 ], ISBN 978-83-235-4295-7(druk), ISBN 978-83-235-4303-9 (pdf online), ISBN 978-83-235-4311- 9 (e-pub), ISBN 978-83-235-4319-0 (mobi), https://www.wuw.pl/product-pol-13432-Pedagogika-i-edukacja-wobec-kryzysu-zaufania-wspolnotowosci-i-autonomii-EBOOK.html.
Kust I.(2020). Refleksje polskiego nauczyciela z perspektywy niemieckiego systemu kształcenia dualnego, [w:] Polonia i Polacy za granicą. Kulturowe i edukacyjne obszary badań i doświadczeń, (red.) A. Boroń, J. Gulczyńska, M. Barańska, M. Brenk, A. Mańkowska, K. Nowak – Kulczyński, Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 285 – 308; [ss.404], ISBN 978-83-232-3857-7(druk), ISBN 978-83-232-3858-4 (PDF); ISSN 0083-4254.
Tryb ten umożliwia osobom cierpiącym na epilepsję bezpieczne korzystanie z serwisu poprzez wyeliminowanie ryzyka napadów padaczkowych wynikających z migających lub mrugających animacji oraz ryzykownych kombinacji kolorystycznych.
Tryb dla niedowidzących
Poprawia wygląd strony internetowej
Ten tryb dostosowuje stronę internetową do wygody użytkowników z wadami wzroku, takimi jak pogarszający się wzrok, widzenie tunelowe, zaćma, jaskra i inne.
Tryb niepełnosprawności poznawczej
Pomaga skupić się na określonej treści
Ten tryb zapewnia różne opcje wspomagające, aby pomóc użytkownikom z zaburzeniami poznawczymi, takimi jak dysleksja, autyzm, CVA i inne, w łatwiejszym skupieniu się na podstawowych elementach witryny.
Tryb przyjazny ADHD
Zmniejsza rozproszenie uwagi i poprawia koncentrację
Ten tryb pomaga użytkownikom z ADHD i zaburzeniami neurorozwojowymi w łatwiejszym czytaniu, przeglądaniu i skupianiu się na głównych elementach witryny, przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu czynników rozpraszających.
Tryb ślepoty
Umożliwia korzystanie z witryny za pomocą czytnika ekranu
Ten tryb konfiguruje stronę internetową tak, aby była kompatybilna z czytnikami ekranu, takimi jak JAWS, NVDA, VoiceOver i TalkBack. Czytnik ekranu to oprogramowanie dla niewidomych użytkowników, które jest instalowane na komputerze i smartfonie, a strony internetowe muszą być z nim kompatybilne.